CASE STUDIES
NASI KONSULTANCI DORADZALI PRZY NASTĘPUJĄCYCH PROJEKTACH
Zrealizowaliśmy dziesiątki krajowych i zagranicznych projektów,
poniżej prezentujemy niektóre z nich
Media relations
GRUPA AZOTY
Działania PR objęte projektem miały na celu budowę międzynarodowych relacji i wizerunku Grupy Azoty – drugiego największego w UE producenta nawozów – wśród klientów biznesowych oraz rynków finansowych w Polsce i na świecie. Stworzyliśmy od podstaw i z sukcesem wdrożyliśmy strategię międzynarodowej komunikacji oraz politykę informacyjną dla firmy, która do tej pory komunikowała się tylko w Polsce.
Artykuły dotyczące Grupy Azoty pojawiły się w najbardziej prestiżowych mediach świata, tj. Financial Times, New York Times, International New York Times, The Economist, Reuters. W efekcie wypracowaliśmy ponad 2000 publikacji w 8 językach!
Zarządzanie kryzysowe
AMIBLU
Po awarii rurociągów odprowadzających ścieki do warszawskiej oczyszczalni „Czajka”, Amiblu – międzynarodowa firma będąca producentem rur GRP, była oskarżana o przyczynienie się do tej katastrofy. Negatywne publikacje w największych mediach, działalność konkurencji na szkodę firmy oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji poskutkowały wprowadzeniem zakazu używania rur GRP w kolejnych inwestycjach w Warszawie.
Działania Maurent PR polegały na odfałszowaniu rzeczywistości poprzez realizację strategii komunikacji kryzysowej. Najważniejsze efekty podjętych działań to: oczyszczenie marki z zarzutów, wycofanie z debaty publicznej argumentu o awaryjności materiałów kompozytowych, wzrost pozytywnych publikacji o firmie, wykreślenie firmy z czarnej listy władz stolicy.

Public affairs
ZYN – SWEDISH MATCH
Jako Maurent PR wspieraliśmy wprowadzenie na rynek saszetek nikotynowych, czyli produktu, który nie jest przypisany do żadnej kategorii – np. medycznej, spożywczej, tytoniowej. Pracowaliśmy nad utworzeniem klastra z udziałem konkurencyjnych podmiotów w celu ujednolicenia statusu kategorii produktu. Nasze działania dotyczyły m.in. współpracy z Ministerstwem Finansów w celu objęcia kategorii podatkiem akcyzowym, ale także komunikacji z Ministerstwem Zdrowia.
